همکاری با من

با تدوین استراتژی، طراحی برنامه دیجیتال مارکتینگ و استفاده از روش‌ها و ابزار‌های تخصصی، پروژه‌های حرفه‌ای‌تری به دست آورید و کسب‌و‌کار خود را توسعه دهید.

 

معمار پرکار اما کمتر مورد احترام قرار گرفته عزیز

بواسطه ارتباط نزدیکی که در این هفت سال با معماران داشتم، متوجه دروغی غم انگیر و فراگیر بین این جامعه شدم. بیشتر معماران معتقدند که یا باید کار رضایت بخشی در زمینه معماری داشته باشن یا درآمد بالایی کسب کنند، اما هر دوی این‌ها همزمان نمی‌تونه اتفاق بیفته!

بسیاری از معماران در پاسخ به کسی که علاقه‌مند به ادامه تحصیل در رشته معماری هست و نظرشون رو جویا می‌شه، چنین پاسخ‌هایی ارائه می‌دن:

  •  نزدیکش نشو!
  • باید از اول بدونی که درآمد بالایی در کار نیست!
  • معماری یه مسیر بلند مدتیه که تازه بعد چهل سالگی می‌تونی نتیجه بگیری!
  • بهترین معمار‌ها فقیر می‌میرند و …

اما آیا واقعاً همه معمار‌ها با دستمزد‌های کم و پروژه‌های ناتمام دست و پنجه نرم می‌کنند؟ با پروژه‌ها یا کارفرمایانی که باب میل‌شون نیست کار می‌کنند و همیشه با مسائل جدی مالی روبرو هستند؟ قطعاً نه!

حتماً شما در تائید نظر من چندین معمارستاره به ذهن‌تون خطور کرده. معمارانی که شهرت‌شون پا فراتر از گستره جغرافیایی ایران گذاشته و بسیاری از آثارشون رو مردم عادی هم می‌شناسند. چه چیزی این تفاوت رو در یک صنعت مشخص ایجاد کرده؟

شاید در گذشته می‌تونستیم صرفاً با معماری خوب و تلاش و پشتکار، به چنین نتایجی برسیم، اما نباید فراموش کرد که در گذشته که نه به این اندازه رقیب وجود داشت و رقابت شدت گرفته بود و نه مسائل بیزینسی به این حد گسترش پیدا کرده بود و طرز نگرش مشتریان تغییر کرده بود.

شاید با پرسیدن چند سوال ساده متوجه تغییرات مسائل بیزینسی بشیم.

  • چه تفاوتی در خرید امروز و دیروزمون وجود داره؟
  • برای خرید از چه طریقی تحقیق می‌کنیم؟
  • از چه طریقی بیشتر کسب و کار‌هایی که باهاشون در ارتباطیم رو می‌شاسیم و بهشون اعتماد می‌کنیم؟
  • برند‌های معتبر دنیا، روی چه بخش از کسب و کار‌هاشون به غیر تولید محصول یا ارائه خدمت تمرکز کردند؟

ما با نادیده گرفتن پیشرفت‌های چشمگیری که در زمینه بیزینسی شکل گرفته، همچنان در تلاشیم تا با رویکرد سنتی فعالیت معماری خودمون رو پیش ببریم و نتیجه، تفاوتی‌است که بین ستاره معمار ها و دیگر معمار ها مشهوده!

من در مسیر توسعه مسائل بیزینسی معماران و دفاتر معماری همراه شما خواهم بود تا در خصوص تدوین استراتژی و برنامه مارکتیتگ، توسعه و مدیریت وب‌سایت واگنشگرا ، تولید محتوا و سئو باهمدیگه همفکری و کار کنیم.


استراتژی و مارکتینگ

استراتژی چیست و چرا برای معماران اهمیت دارد؟ فرض کنید شما سوار خودرویی شده‌اید، به اندازه کافی سوخت دارید، همراهان خوبی دارید، توانمندی مناسبی در خصوص رانندگی دارید و مسیری که در آن در حال حرکت هستید شرایط مطلوبی دارد. حال بعد از چند ساعت رانندگی به انتهای جاده رسیده‌اید، اگر متوجه شوید نقطه‌ای که به آن رسیده‌اید جایی نیست که مناسب شما باشد چه می‌کنید؟ مجدداً وارد مسیر جدیدی می‌شوید و همین الگو را تکرار می‌کنید؟

وب سایت واکنشگرا

در حالی که رسانه‌ها نقش ویترین را برای شما بازی می‌کنند، وب سایت پایگاه حضور آنلاین و شناسنامه برند شماست. بدون داشتن وب‌سایت شبیه دست‌فروشی خواهید بود که در تلاشید یکی از مهم‌ترین و گران‌بها ترین خدمت (از لحاظ تاثیری که در زندگی مردم دارد) یعنی طراحی معماری را به رهگذرانی که با چنین مقصدی از کنار شما نمی‌گذرند بفروشید!

 

سئو و تولید محتوا

شاید با خود بگویید که مخاطبان من با جستجوی عنوان دفتر معماری یا اسم من می‌توانند مرا پیدا کنند و نیازی به سئو ندارم، اما شما با چنین تصوری به ۹۳ درصد از مخاطبان بازار هدفتان پشت می‌کنید! سئو به شما کمک می‌کند که مخاطبان بالقوه‌ای که از وجود شما بی‌خبر هستند، با جستجوی عناوین مرتبط با شما، پیدایتان کنند. به عبارت دیگر اگر شما معماری هستید که استراتژی بازاریابی‌تان، تمرکز و فعالیت در زمینه‌ی طراحی ویلاست، هر کسی عناوینی مرتبط در این زمینه‌ را جستجو کند به وب‌سایت شما خواهد رسید و این آغازی برای شکل‌گیری ارتباطی‌است که نهاتاً منجر به همکاری خواهد شد. اما از زبان آمار …

 

آنچه دیگران دربارۀ من می‌گویند​

مشاغل معماری آنلاین یا علاقه‌مند به فعالیت آنلاین، بواسطه نوع کسب‌و‌کار سنتی حاکم در کشور، ممکنه با چنین فضایی بیگانه باشن و نیاز به یک مشاور دارند تا اون‌هارو راهنمایی و همراهی کنه. ما نیاز به متخصصی داریم که هم در حوزه آنلاین، کارشناس و کاربلد باشه و هم تخصص معماری داشته باشه که بتونه حرفمون رو بخوبی متوجه بشه و رضا بواسطه فعالیت چند ساله خودش، می‌تونه همراه خوبی برای معماران باشه.
محمدرضا کهزادی معمار 2
محمدرضا کهزادی
معمار