سئو و تولید محتوا معماری
دیده شدن در صدر جستجو های مشتریان ایدهآل شما در گوگل برای توسعه برند و جذب از طریق محتوا
با توجه به اینکه بسیاری از معماران همچنان با اصطلاح سئو غریبه هستند، با تعریف کوتاهی به اهمیت آن خواهیم پرداخت:
سئو متشکل از چندین استراتژی، اقدامات و بهترین شیوهها است که هدف نهایی همه آنها بهبود موقعیت وب سایت شما در موتورهای جستجو است. به همین دلیل به آن “بهینه سازی موتور جستجو” میگویند. شما بواسطه سئو میتوانید روی کلماتی که مخاطبانتان در گوگل جستجو میکنند دیده شوید و ارتباط برقرار کنید.
اما چرا سئو مهم است؟
شاید با خود بگویید که مخاطبان من با جستجوی عنوان دفتر معماری یا اسم من میتوانند مرا پیدا کنند و نیازی به سئو ندارم، اما شما با چنین تصوری به ۹۳ درصد از مخاطبان بازار هدفتان پشت میکنید! سئو به شما کمک میکند که مخاطبان بالقوهای که از وجود شما بیخبر هستند، با جستجوی عناوین مرتبط با شما، پیدایتان کنند. به عبارت دیگر اگر شما معماری هستید که استراتژی بازاریابیتان، تمرکز و فعالیت در زمینهی طراحی ویلاست، هر کسی عناوینی مرتبط در این زمینه را جستجو کند به وبسایت شما خواهد رسید و این آغازی برای شکلگیری ارتباطیاست که نهاتاً منجر به همکاری خواهد شد.
اما از زبان آمار …
تخمین زده میشود که در هر ثانیه ۶۷ هزار جستجو در گوگل انجام میشود. حال چه مقدار از این آما به معماری اختصاص پیدا کرده است؟
تنها شش عنوان “معمار، معماری، معماری داخلی، طراحی داخلی، دکوراسیون داخلی و مهندسی معماری” ماهانه بیش از ۱۲۶ هزار بار جستجو میشوند و نادیده گرفتن چنین آماری یعنی بیرون ماندن از فضای شدید رقابتی معماری و شاید افول فعالیت های شما در طولانی مدت! اینطور نیست؟
ممکن است بارها و بارها داشتن وبسایت و سئو را با داشتن یک صفحه اینستاگرامی و تولید محتوا مقایسه کرده باشید و به این نتیجه برسید که روش دوم نتیجهی بهتری خواهد داشت، اما آمار چیز دیگری میگویند: به اعتقاد ۴۹ درصد از بازاریابان متخصص، بالاترین نرخ بازگشت سرمایه از طریق جستجوی ارگانیک و بر مبنای سئو و تولید محتوا بوده، این در حالی است که تنها ۱۸ درصد از این متخصصین، رسانهها را توصیه کردهاند!
با تکمیل فرم زیر چه اتفاقی میافتد؟
بعد از بررسی فرم ارسالیتان، پیامی برای هماهنگی و تعیین زمان گفتگوی سی دقیقهای در (اسکایپ / گوگل میتز) ارسال خواهم کرد.
در طول این گفتگو، با شما و کسب و کارتان بیشتر آشنا میشوم و به پرسش های احتمالی شما پاسخ میدهم. در صورتی که نتیجه این گفتگو توافق مشترک برای همکاری باشد، در همان جلسه هماهنگی های لازم را انجام خواهیم داد.